Sosyal
medya ve uygulamalar hem haber alma, hem de aile, arkadaş, müşteriler ve
tanıdıklarla haberleşme ihtiyacını karşılayan önemli bir konumda. Haberler
artık basılı gazeteden okunmuyor, kısmen online haber sitelerinden çoğunlukla
da sosyal medyadan takip ediliyor.
2016 yılı Sosyal Medya Mecraları açısından tam bir
güncelleme ve yeni hizmetler yarışına dönüştü. Sosyal Medya en güçlü iletişim
araçlarından biri ve hızlı bir şekilde evrimleşiyor. Hemen her güncelleme
iyileştirme yaptığı kadar yeni hizmetleri beraberinde getiriyor. Bu hız zaman
zaman kullanıcıların kafasını karıştırıyor ve adaptasyon sorununa sebep oluyor.
Mecralar açısından en sık yenilik ve yeni hizmet sunan ise Instagram ve
Facebook. Trendlerin belirleyicisi ise yenilikleri benimsemeyi başaran
kullanıcılar.
Instagram
Instagram’da gençlerin kullanımı daha yoğun ve
kullanıcıların günde bir defadan fazla kontrol ettiği ana ekran
uygulamalarından biri. Instagram yapısına Snap’i Stories ile yerleştirdi. Anlık
iletişimi daha canlı ve mobil odaklı hale getirdi. Insagram üzerindeki
etkileşim oranları ise %40 oranında azalıyor. Bunun sebeplerinden biri
algoritmada yapılan değişiklik. Kullanıcıların bir kısmı Instagram Stories üzerinden Snap’lemeye alışamadı. Video
içeriklerin artışı ise etkileşimi oranını düşürdü. Tüm bu yenilikler
yetmiyormuş gibi Instagram canlı yayına imkan verecek yapıyı da hayata
geçirmeye hazırlanıyor.
Instagram Algoritmasını tam çözemeyen,
yeniliklere adapte olmaya çalışan kullanıcıların ilgisini çekmek kolay değil.
Öte yandan yavaş bir akış içerisinde yedirilen reklamların da etkisi çokça
tartışılıyor. Tüm bu yeniliklere adapte olan, doğal içerik paylaşan ve
farklılık sunan kullanıcılar – marka hesapları Instagram’ı sürüklüyor.
Facebook
Instagram ile yenilik yarışı haline olan ve kullanıcı
sayısı 1,8 Milyara dayanan Facebook, tüm yaş gruplarında kullanılıyor.
Özellikle pazarlama alanında sunduğu yenilikler en küçüğünden en büyüğüne tüm
işletmeler için çok değerli.
Facebook haber kaynağında yapılan
değişiklikler, Facebook videoları, Facebook canlı yayınları, yeni Facebook ifadelerinin kullanımı, Facebook‘un kişisel verilerimiz üzerinden
şekillendirdiği çalışmalar kullanıcı alışkanlıklarını değiştirdi.
Facebook geleceğin uygulamalarında işaret
temelli kontroller ve yüz ifadelerinin kullanılacağına inanıyor. Yeni satın
aldığı FacioMetrics ile yüz ifadelerimizi okumaya hazırlanıyor. Facebook,
FacioMetrics’i öncelikle video paylaşımlarında maske ve emoji çevrimi için
kullanmak niyetinde.
Diğer tarafta ise LinkedIn’i hedef alan iş ilanı
özelliği test aşamasında. İş ilanları sekmesi LinkedIn’i zora sokabilir.
Facebook’un gelecek yıllarını şekillendirecek ana teknolojilerden biri de yapay
zeka. Bu amaçla mobilde çalışan ilk derin öğrenme platform Caffe2Go’yu
kullanıma sundular. Tüm bunlar çok yakın zamanda hayata geçen yenilikler.
Facebook sosyal medya alışkanlıklarını kökten değiştirmeye hazırlanıyor. 2017 Yılı Facebook Trendleri konusunda yazdığım yazıyı da okumanızı
öneririm.
Twitter
Twitter kullanıcısına
yenilikler sunmanın çok dışında kaldı. Hatta ayakta kalıp kalmayacağı
konuşulmaya başlandı. Öte yandan gündemi en yakından takip edebileceğiniz ve
gündeme dahil olabileceğiniz önemli bir mecra. Twitter’ın en büyük gücü yayılım hızı. Kullanıcılar ise gün
geçtikçe daha yavaş, daha ilginç, daha ayrıntılı, daha farklı parçalara ihtiyaç
duyuyor. Markaların potansiyeli yakalayabilmesi için burada daha fazla
çeşitliliğin sunulmasına ihtiyaç var.
LinkedIn ve Snapchat’in
ise diğer mecralarca alıntılanan özellikleri sebebiyle bu alanda işi çok zor.
YouTube
YouTube kullanıcılarına
video içerik sunmanın yanı sıra, aynı zamanda bir gelir modeli oluşturması
açısından da çok değerli. Artık neredeyse bu mecrada yoksanız yok
sayılıyorsunuz. Google, YouTube’u 2006 yılında satın almak için 1.65 Milyar
dolar ödemişti. YouTube’un, 2016 yılı için piyasa değeri 80 milyar
dolar olarak belirlendi. YouTube kullanıcılarının sayısı 1 Milyar 300 Milyon ve
her gün 5 Milyardan fazla YouTube videosu izleniyor. YouTube’da en fazla ilgi çeken içerik
türlerinden biri “kadın bakım ve makyaj” videoları. YouTube’u benzersiz kılan
kullanıcılarını eğitmek konusundaki çabası. Kullanıcılarını daha uzun ve
nitelikli videolar hazırlaması için de cesaretlendiriyor.
Markalar tüm bu mecralarda eşit gayret göstermek
yerine en çok fayda sağlayana odaklanacak. Benimsenen ve daha rahat hissedilen
platform kazanacak.
Tüm mecralar için genel trendlere gelince;
Kullanıcılar dahil olmak, bir parçası gibi hissetmek
istiyor. Gerçek zamanlı gönderiler, canlı yayınlar, videolar, 360 derece
görüntüler revaçta.
Duygu yüklü mesajlar viral etkiyi arttırıyor. Pratik
yazılar, ilham veren – yaratıcı mesajlar tüketicinin dikkatini çekiyor.
Yeni nesil müşteri kontrol istiyor. Müşteri deneyimi
temel zorunlu noktalardan biri.
Sosyal medyada kadınların bedenlerine ilişkin farklı
yaklaşımlar var. Kusursuz görünüm eskisi kadar rağbet görmüyor. Kullanıcılar
dürüstlük ile sunulan, kusurları saklanmayan paylaşımlara ilgi gösteriyor.
Markaların bölgesel olarak topluma nasıl bir fayda
sağladığı – sağlayacağı önemseniyor. Bu açıdan markalar sosyal sorumluluk
projeleri ile de öne çıkıyor.
Sosyal Medya Mecralarında tüm bunlar yaşanırken
Google’da boş durmuyor. Facebook ile giriştiği güç savaşında ibre duracağa
benzemiyor. Google’ın yakın zaman önce Snapchat’e destek verdiğini öğrendik.
Rekabetin arka planında yaşananlar herkes için merak konusu.
Google
Web trafiğinizi Google ile sınırlamanın devri bitti.
Erişilebilirlik yetmiyor, tüm cihazlar için tıklanabilir bir yapıda olmak
zorunluluk. İçerik erişiminizi Google aramaları ile sınırlamamalı, eşit
dağıtmalısınız. Mobil tarafında Ocak ayında bir uygulama başlıyor. Bu mobil
olmayan içerikleri bloklayan bir uygulama olacak. Yani mobil olmayan içerikler
artık Google’da yayınlanmayacak. Arama indexi ise mobil sonuçlarla
karşılaştırılabilir bir yapıda olacak ve indexleme mobile taşınacak. Bu mobilin
çok daha önemli bir konumda olması demek. Mobil web’de daha az kelime sayısı, daha az
link var. Masaüstünde kullandığınızı mobile göre değiştirmelisiniz.
Algoritmalar değişiyor ve bu sıralamaları etkiliyor. Bir süredir kullanılan
Machine Learning tüm algoritmaların verdiği sonuçların
kalitesini değiştirecek gibi görünüyor. Google Rater Guidelines
dökümanlarını değiştirdi ve çok şey ekledik. Artık kullanıcı deneyimleri var ve
okuyucular skorlama
yapıyor. Tüm bunlar trend değil, ileride yapacağınız çalışmalar için birer
zorunluluk. Google + yeniliklerine
devam ediyor, gelecekte konumu ne olacak tam bir muamma.
kaynak:fundalina.com
Hiç yorum yok:
Write yorum